Terugvorderen bij zorgverzekeraar

Kan ik contactlenzen declareren bij de zorgverzekeraar?

U kunt de kosten van uw lenzen tijdens ons bestelproces indienen ter declaratie bij uw zorgverzekeraar.

LensExpress maakt het terugvorderen van uw lenzen wel heel makkelijk! Bij uw bestelling selecteert u eenvoudig het vakje 'Ja, ik wil gebruik maken van de declaratieservice'. LensExpress vordert dan de kosten van uw contactlenzen voor u terug bij uw zorgverzekeraar. 60% van de zorgverzekeraars betaalt de kosten van uw lenzen geheel of gedeeltelijk terug.

Kies hieronder uw verzekeraar en uw polis en bekijk direct uw recht op zorgvergoeding op uw contactlenzen:

Om de kosten van uw contactlenzen terug te kunnen vorderen bij uw verzekeraar heeft LensExpress de volgende gegevens nodig:
• uw eigen naam, adres en woonplaats
• uw eigen geboortedatum
• uw BSN/sofi-nummer (dit nummer staat op uw rijbewijs, paspoort of ID bewijs)

Indien u gebruik wenst te maken van onze declaratieservice heeft u twee mogelijkheden. Het bedrag wat uw zorgverzekeraar vergoedt, wordt of in uw LensExpress account verwerkt als persoonlijk saldo of het bedrag wordt terug gestort. U kunt de gewenste mogelijkheid tijdens het bestellen aangeven.

 

Wanneer u kiest voor ‘Ja, ik wil graag gebruik maken van de declaratieservice en het gedeclareerde bedrag gebruiken voor een volgende bestelling’ zal LensExpress, zodra het bedrag door uw zorgverzekeraar is uitgekeerd, het bedrag verwerken als persoonlijk saldo. Bij deze mogelijkheid biedt LensExpress u eens per kalenderjaar een bonus van € 20,-! De bonus wordt aangeboden voor bestellingen geplaatst vanaf 23 april 2012.

Wanneer u kiest voor ‘Ja, ik wil graag gebruik maken van de declaratie en het gedeclareerde bedrag ontvangen op mijn rekening’ zal LensExpress het bedrag binnen 2 weken na ontvangst vanuit de zorgverzekeraar aan u terugstorten. Bij deze mogelijkheid heeft u geen recht op een bonus.

Wanneer u kiest voor ‘Ik wil geen gebruik maken van de declaratieservice’ zal LensExpress verder geen declaratie voor u indienen.

Te allen tijde ontvangt u via de mailbericht van de status van uw declaratie vanuit LensExpress.

Mocht u desondanks nog vragen hebben, neemt u dan contact op met één van onze medewerkers via 0900-4440444 (lokaal tarief). Wij helpen u graag met het afronden van uw bestelling.