Bestelinformatie

Hoe bestel ik contactlenzen?

Hoe wordt mijn bestelling afgeleverd?

Hoe wordt mijn bestelling verzonden? 

Onze bestellingen worden bezorgd door PostNL en PostNL pakketservice. Als een bestelling niet door de brievenbus past, wordt deze als pakket verzonden.

Betaal ik verzend-/administratiekosten?

LensExpress berekent geen verzend- of administratiekosten voor verzending binnen de BeNelux en Duitsland, uitgezonderd wanneer je middels "op rekening" betaalt en tevens wanneer je je niet aan de betalingstermijn houdt.

Aan verzending naar de rest van Europa zijn kosten verbonden, deze zijn afhankelijk van de bestelling en het gewicht. Voor de precieze kosten graag contact opnemen op telefoonnummer 0900-4440444 (lokaal tarief), via de chat op de website van LensExpress of via een e-mail info@lensexpress.nl.

LensExpress verstuurt geen producten buiten de BeNelux landen en Duitsland.

Zijn de prijzen inclusief BTW?

Alle op www.lensexpress.nl genoemde prijzen zijn inclusief BTW.

Wat zijn de levertijden van LensExpress?

De meeste producten zijn uit voorraad leverbaar en indien besteld voor 12.00 uur, worden deze dezelfde werkdag verstuurd door PostNL. Wij vertrouwen erop dat jouw bestelling binnen 48 uur wordt afgeleverd door PostNL. 

Voor de bezorging zijn we echter afhankelijk van de snelheid van PostNL en de stiptheid van de postbode.

Indien een product niet voorradig is, wordt deze dezelfde werkdag besteld bij de fabrikant en zodra bij ons binnen, naar je toegestuurd. Binnen een week ontvangt u uw bestelling.

Kan ik mijn bestelling retourneren?

LensExpress neemt alle bestellingen van contactlenzen en vloeistoffen terug (ongeopende, onbeschadigde en onbeschreven verpakkingen). Lenzen die wij niet standaard in ons assortiment hebben, maar die speciaal voor jou op maat (recept) zijn gemaakt, worden niet omgeruild of teruggenomen.

Indien je producten retour wilt sturen, moet je binnen 14 dagen na aflevering contact met ons opnemen. Je kunt ons bereiken op telefoonnummer 0900-4440444  (lokaal tarief) of via e-mail info@lensexpress.nl. Binnen uiterlijk 2 werkdagen ontvang je van ons een reactie. Vermeld in je e-mail duidelijk je naam en adresgegevens waaronder je besteld hebt. Je hoort dan van ons hoe je de lenzen retour kunt sturen en waar het naar verstuurd kan worden. Je ontvangt binnen 30 dagen het bedrag van je bestelling retour. Afhankelijk van de reden van retournering zijn de kosten van de retourzending voor de klant. Indien je zonder overleg met LensExpres de bestelling retourneert, kun je dit zenden naar:

LensExpress
Postbus 21417
3001 AK Rotterdam

Wij ontvangen bij de retourzending graag een begeleidend schrijven met daarop jouw naw-gegevens, ordernummer van de bestelling en reden van retour.

Indien je wilt afzien van een bestelling welke nog niet verzonden is, dien je zo spoedig mogelijk contact met ons op te nemen.

Ook bij andere klachten, kun je contact opnemen op telefoonnummer 0900-4440444 (lokaal tarief) of via een e-mail info@lensexpress.nl. Je ontvangt binnen 2 werkdagen een inhoudelijke reactie op je klacht. Indien de ingediende klacht niet door ons kan worden opgelost, verwijzen wij je graag naar de website van de geschillencommussie, www.sgc.nl.

Heb ik herroepingsrecht op mijn bestelling?

Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop je op een door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. Je kunt hiervoor gebruikmaken van het modelformulier (opent als PDF) voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om jouw mededeling betreffende jouw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

 

Wat zijn de gevolgen van de herroeping?

Als je de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die je tot op dat moment hebt gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van je keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en zo spoedig mogelijk doch uiterlijk binnen 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van jouw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug.
 
Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen er bij jou voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of je hebt aangetoond dat je de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.
 
Je dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop je het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. Je bent op tijd als je de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor jou rekening. Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.
 

Heb ik garantie op mijn bestelling?

LensExpress volgt de wettelijk gestelde garantieprocedure. Meer informatie vind je hier.

Hoe dien ik een klacht in?

Bij klachten over producten of over onze dienstverlening kun je ons bereiken op telefoonnummer 0900-4440444 (lokaal tarief) of via email info@lensexpress.nl. Binnen uiterlijk 2 werkdagen ontvang je van ons een reactie. Geef in je e-mail duidelijk aan wat de klacht is en vermeld daarbij jouw naam en adresgegevens. Je ontvangt geen ontvangstbevestiging. Mocht onze reactie langer uitblijven, ontvang je hierover van ons bericht.

Mocht je nog vragen hebben, dan kun je voor meer informatie contact opnemen via telefoonnummer 0900-4440444 (lokaal tarief) of via info@lensexpress.nl.

Welke betaalmogelijkheden zijn er?

Je hebt bij ons de volgende betaalmogelijkheden:

  • iDeal
  • Creditcard (MasterCard/ Visa)
  • Achteraf betalen: Je ontvangt van Buckaroo een factuur via e-mail. Bij deze betaalmogelijkheid betaal je een toeslag van € 3,-.

Lees hier meer over de betaalmethoden bij LensExpress.

Hoe gaat het bestelproces in zijn werk?

Na het aangeven van de door jou te bestellen producten, geef je bij de volgende stap jouw naam- en adresgegevens aan.

Na het akkoord gaan met onze voorwaarden, geef je de bij de volgende stap jou betaalwijze aan.

Indien de betaling goed is verlopen, zie je een bevestiging in het scherm. Daarnaast ontvang je per e-mail een bevestiging van je bestelling.

Indien je als betaalwijze "op rekening" heeft gekozen, ontvang je per e-mail een factuur met daarin de betaalgegevens waar je de betaling naar kunt overmaken.